Spatiile comune de lucru schimba felul in care oamenii lucreaza

Daca, in trecut, cei care doreau sa inceapa o afacere se ocupau in primul rand de inchirierea unui spatiu destinat birourilor, angajarea unei receptioniste si selectia celor care urmau sa le devina angajati, lucrurile s-au schimbat azi. Un antreprenor din zilele noastre se preocupa mai degraba de gasirea unor colaboratori care sa dezvolte ideea afacerii sale, in timp ce isi face singur cafeaua, in bucataria comuna a spatiului de lucru pe care il imparte cu alti antreprenori, la fel de pasionati ca si el. Poate opta pentru un birou dedicat sau poate alege sa lucreze in fiecare zi din alt colt al incaperii largi si luminoase, ce ii pune la dispozitie mai multe optiuni. Are internet de mare viteza, la discretie si, daca vrea sa stabileasca o intalnire, poate oricand inchiria una din salile de conferinta disponibile. Pentru evenimentul de lansare,are posibilitatea inchirierii unui spatiu dedicat, ce vine la pachet cu proiector, ecran de proiectie si alte utilitare. Isi poate gasi un PR bun,  in timp ce face o pauza, angajandu-se intr-o discutie relaxata cu colega de birou pe care o stie ca fiind un bun profesionist si un om dedicat proiectelor pentru care lucreaza.

Intr-adevar, felul in care oamenii lucreaza azi, in special atunci cand vorbim despre start-ups – este altfel perceput. Ideea generala conform careia oamenii lucreaza cel mai bine cu usa inchisa si capul plecat a apus. In locul ei, o noua perceptie, mult mai sociala si cuprinzatoare rasare. In era digitala in care traim,  prezenta in retelele sociale nu este doar socializarea primara a brandului nou creat. Ea devine marketing. Si oamenii de marketing, spre exemplu, inteleg importanta socializarii la locul de munca. Studii recent realizate arata ca productivitatea creste remarcabil in aceste conditii si, prin urmare, managerii de noua generatie cauta sa lucreze in spatii deschise, care faciliteaza comunicarea si interactiunea intre angajati.

Comunitatea care se creeaza intr-un spatiu comun de lucru este una speciala. Poate pentru ca relatiile ce stau la baza ei sunt cumva autentice si eliberate de ierarhia corporatista in care ai de facut rapoarte de la team leader pana la supervisor. Natura relatiilor este una profesionala, dar structura orizontala incurajeaza o interactiune de tip informal, mai degraba.

Pentru toate aceste motive numarul spatiilor de lucru comune s-a dublat in fiecare an,  incepand cu 2005. Peste 70% dintre ele devin profitabile inca din al doilea an. Dintre acestea, mai bine de jumatate, chiar din primul an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *