Realitatea virtuală are capacitatea de a transforma modul de gândire al unei persoane prin disponibilitatea conținutului pe care îl oferă.
În prezent, găsim situații când educația este promovată și propusă cu ajutorul realității virtuale. Prin intermediul unei platforme dezvoltate există posibilitatea de a crea experiențe de învățare live și personalizate.
Evoluție treptată
În trecut, un astfel de tip de tehnologie nu ar fi fost considerată destul de matură pentru a reuși să ajungă la un succes garantat. Însă nivelul de angajament al studenților din lumea virtuală a împins companiile să încerce această idee.
Realitatea virtuală poate fi folosită în industrie pentru a spori instruirea populației. Astfel instruirea se poate realiza în mod tradițional într-o sală de clasă, un simulator.
Soluțiile VR sunt concepute pentru a aduce împreună toate opțiunile disponibile. Utilizatorul este legat la sistemul Vive, în timp ce o altă persoană poate să-l ghideze pe întreaga durată a procesului.
VR-o nouă realitate a educației
Realitatea virtuală poate deveni viitorul educației și deja există universități de top care folosesc realitatea virtuală pentru a preda. De asemenea, o mică parte din învățământul primar și secundar aplică astfel de metode inovatoare. Însă marea parte a sectorului de stat se obișnuiește mai lent cu noile tehnologii.
Educația nu s-a schimbat foarte mult în ultimii ani deși aceasta trebuie să țină pasul cu nivelul de dezvoltare al tehnologiilor recente. Modalitatea actuală de predare este cea în care un profesor stă în fața unui grup de tineri și explică.
Se pot explora aplicații pentru departamentele de știință și inginerie, unde partea vizuală și interacțiunea fizică sunt foarte benefice.
Analizele integrate pot cuantifica cât de repede ar putea elevii să înțeleagă noile concepte și să rămână cu acele cunoștințe.
Cu toate că sunt foarte accesibile și utile, costul căștilor și al software-ului VR rămâne destul de inaccesibil pentru educația din sectorul de stat. Bugetul școlilor este restrâns, la fel și cel al studenților.
În principiu, există mai mult potențial de a învăța cu ajutorul realității virtuale într-o sală de clasă comparativ cu spațiul de acasă.