Social media este peste tot, de la modul în care aflăm noutățile până la modul de comunicare cu cei dragi. Nu există nici o îndoială că platformele sociale au ajuns în prezent o sursă majoră de informații, fiind unice în modul lor de a interacționa cu utilizatorii. Pe lângă posibilitatea de a comunica dincolo de limitele locale și sociale, platformele sociale oferă și posibilitatea de a partaja conținut media.
Fiecare platformă socială are un public unic iar conținutul postat trebuie să satisfacă nevoile și așteptările respectivului public, pentru a avea succes. Astfel, marketingul făcut prin intermediul social media nu ar trebui ignorat, indiferent de activitatea desfășurată.
Am realizat astfel o scurtă listă a celor mai importante statistici de social media, care ajută la îmbunătățirea strategiei de marketing.
1. Utilizarea zilnică a social media
Folosirea mediilor sociale este într-o constantă creștere în lumea întreagă. Este cu siguranță una dintre cele mai populare activități desfășurate online. Statistici din 2019 arată că există 3,2 miliarde de utilizatori, adică aproximativ 42% din populația actuală. Această popularitate se datorează și rețelelor mobile aflate în continuă dezvoltare, făcând accesarea mediilor sociale tot mai simplă, indiferent de locul în care vă aflați.
2. Facebook este lider de piață
Facebook modelează mediul social încă de la lansare și continuă să evolueze pentru satisfacerea nevoilor utilizatorului. Facebook rămâne cea mai folosită platformă socială, cu peste 2,32 miliarde de utilizatori activi lunar.
3. Utilizare zilnică în funcție de generație
Utilizarea în funcție de generație variază astfel, 90,4% dintre Millennials, 77,5% din generația X și 48,2% dintre Baby Boomers sunt utilizatori activi ai rețelelor sociale (Emarketer, 2019). Generația Millennials utilizează cel mai mult rețelele sociale, cel mai probabil pe un smartphone. Generația X este probabil să utilizeze rețelele sociale de pe tabletă, iar generația Baby Boomers se acomodează tot mai mult cu tehnologia și cu platformele sociale.
4. Timpul petrecut pe zi
Indiferent de activitatea desfășurată, folosirea mediului social a devenit inevitabilă. În urma unei statistici s-a descoperit că o persoană petrece, în medie, 2 ore și 22 de minute pe rețelele de socializare (Globalwebindex, 2018). Astfel, pe măsură ce rețelele de socializare devin tot mai utilizate în viața de zi cu zi, apar nenumărate oportunități pentru companiile care doresc să se adreseze clienților prin intermediul marketingului online.
5. Social media marketing
Brand-urile folosesc tot mai des rețelele de socializare pentru marketing. Peste 70% dintre cei care se ocupă de marketing consideră că acțiunile lor au fost eficiente pentru dezvoltarea afacerilor. Companiile aplică strategiile lor de marketing, având posibilitatea de a interacționa cu publicul sau de a-și construi loialitatea față de marcă.
6. Clienții folosesc rețelele de socializare
O statistică arată că peste 50% dintre utilizatori folosesc rețelele de socializare pentru a se documenta despre anumite produse. Mulți utilizatori caută recenzii și recomandări, iar acest lucru îndeamnă întreprinderile să aibă o prezență online constantă și să nu neglijeze acest aspect foarte important.
7. Impactul experienței pozitive a clienților
71% dintre consumatorii care au avut o experiență pozitivă cu un brand prin intermediul rețelelor de socializare, vor recomanda acest brand familiei sau prietenilor (Forbes, 2018). Interacționând cu clienții prin intermediul platformelor sociale le arată acestora ca ei sunt importanți și că vocea lor este auzită.
8. Influencerii ajută la construirea încrederii în marcă
Marketing-ul făcut cu ajutorul influencerilor nu este de neglijat. 49% dintre utilizatori susțin că decizia de a cumpăra produsul depinde de recomandările făcute de influenceri pe rețelele de socializare.
9. Utilizarea unor story pe Instagram
Un “story” sau o poveste pe Instagram îți permite să împărtășești anumite momente din ziua ta, fără a fi nevoit să le salvezi pe profil. Numărul de utilizatori activi ai poveștilor de pe Instagram a crescut de la 150 de milioane în ianuarie 2017, la 500 de milioane în ianuarie 2019. Pentru ca poveștile de pe Instagram să fie cât mai interesante, există posibilitatea adăugării unor întrebări sau crearea unor sondaje de opinie.
10. Utilizatorii rețelelor sociale prin intermediul smartphone-ului
91% din utilizatorii rețelelor de socializare le accesează prin intermediul dispozitivelor mobile. Mai mult, aproape 80% din timpul total petrecut pe platformele sociale se face pe dispozitivele mobile. Așadar, este foarte important să oferim conținut optimizat pentru mobile pentru a ne maximiza rezultatele obținute.