asemeni unei sculpturi de sarma, tehnica wire-frame creaza conturul unui obiect 3D

Primele efecte computerizate de animatie 3D, realizate de Pixar in 1972

Chiar daca, in era digitala in care traim, suntem familiarizati cu tot ceea ce inseamna imagini generate de computer si grafica 3D, este interesant sa vedem de unde a inceput totul. Descoperirea filmului care include si cateva secvente de animatie 3D, realizata de Pixar in anul 1972 a facut inconjurul lumii. Desi a fost realizata cu ajutorul unor tehnologii mai putin dezvoltate decat cele disponibile azi, grafica 3D din filmuletul de mai jos, este totusi impresionanta. Filmuletul de arhiva ce arata probabil prima randare digitala facuta vreodata, a fost creat de membrii fondatori ai studioului de animatie Pixar, Ed Catmull si Fred Parke si a fost descoperit de fiul lui Robert B. Ingebretsen, un alt collaborator faimos de-al binecunoscutului studio American. Azi, studiourile de animatie din intreaga lume lucreaza luni in sir pentru a oferi imagini spectaculoase ale unor personaje animate ce impresioneaza publicul in salile de cinema. Filme precum Toy Story sau Madagascar sunt favoritele copiilor de pretutindeni. Personajele animate, fie ca sunt oameni sau animale sunt realizate folosind aceeasi tehnica de randare. Prima randare in 3D a celor doi animatori a fost o mana umana. Tehnica lor este impresionanta, mai ales prin precizia si finetea detaliilor ce o compun. Rezultatul este incredibil de realist, luand in considerare limitarile tehnologice ale anului in care a fost realizata. Cine si-ar fi imaginat atunci, dezvoltarea pe care aceste tehnici de randare o vor avea si felul in care ele vor marca cea mai spectaculoasa dezvoltare a jocurilor computerizate si a filmelor de animatie 3D? Pioneratul celor doi animatori pune practic bazele tuturor efectelor speciale folosite azi de industria filmului de la Hollywood.

tehnica de randare a folosit trasarea unor puncte ce a impartit suprafata mainii in mai multe poligoane

tehnica de randare a folosit trasarea unor puncte ce a impartit suprafata mainii in mai multe poligoane

asemeni unei sculpturi de sarma, tehnica wire-frame creaza conturul unui obiect 3D

asemeni unei sculpturi de sarma, tehnica wire-frame creaza conturul unui obiect 3D

Prima animatie 3D

Filmul gasit a fost digitalizat si montant sub forma unui scurt documentar ce arata imaginea 3D a mainii randate si explica felul in care a fost realizata, folosind drept model mana stanga a lui Catmull.Tehnica de randare s-a bazat pe trasarea unor puncte poligonale ce au permis computerului sa transforme imaginea intr-o reprezentare de tip wire frame, asemeni unei sculpture realizate din sarma. Golurile au fost apoi colorate corespunzator umbrelor ce compun o imagine 3D. Intreaga secventa nu dureaza mai mult de 20 de secunde si arata, probabil, una dintre cele mai vechi randari realizate vreodata. 33 de ani mai tarziu, Pixar realiza primul film de animatie 3D: Toy Story.

prima animatie 3D realizata de Pixar in 1972

prima animatie 3D realizata de Pixar in 1972

Randarile realizate azi de artistii si graficienii specializati in 3D au avantajul de a fi realizate folosind computere mult mai puternice decat cele existente in 1972.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *