Digitalizare IMM-uri

Fonduri europene între 30.000 și 100.000 Euro pentru modernizarea firmelor.


Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) din România vor putea obține fonduri europene de până în 100.000 de euro pentru a-și cumpăra calculatoare și alte echipamente și servicii pentru digitalizare IMM, în anumite condiții cuprinse în proiectul de Ghid al solicitantului și schema de minimis.

Pe scurt, IMM-urile vor putea cere câte 30.000-100.000 de euro fiecare direct de la Agențiile de Dezvoltare Regională (ADR) pentru fiecare din cele 8 regiuni de dezvoltare ale României.

Bugetul total disponibil va fi de 100 de milioane de euro care vor ajunge la IMM-uri. Din acest buget vor putea fi finanțate 1000 de firme la valoarea maximă a subvenției (100.000 euro). Dacă se vor cere și acorda subvenții mai mici, vor putea intra mai multe firme la finanțare.

Important: Un IMM beneficiar va suporta și el 10% din valoarea eligibilă. Cei 30.000-100.000 euro acordați acoperă 90% din cheltuielile eligibile.

Cui se adreseaza programul de Digitalizare IMM?

IMM-uri ce doresc finanțare pentru achiziționarea de echipamente și servicii IT&C, necesare digitalizării activității curente.

Cheltuieli eligibile:

  1. Cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, dispozitive și echipamente aferente (inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune), justificate din punct de vedere al implementării aplicației de proiect. Sunt excluse elemente de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin aplicația de proiect;
  2. Cheltuieli aferente realizării rețelei LAN necesară pentru implementarea aplicației de proiect;
  3. Cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării aplicației de proiect, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
  4. Cheltuieli aferente achiziționării/realizării unui website de prezentare a companiei;
  5. Cheltuieli aferente închirierii unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național de domenii “.ro”;
  6. Cheltuieli aferente închirierii soluției de semnătură electronică;
  7. Cheltuieli aferente achiziționării de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
  8. Cheltuieli aferente achiziționării soluțiilor IT pentru comerțul electronic;
  9. Cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii aplicației de proiect propusă spre finanțare și/sau managementul aplicației de proiect (inclusiv elaborarea documentațiilor necesare implementării aplicației de proiect);
  10. Cheltuieli aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/ achiziționate și cel care va asigura mentenanța;
  11. Cheltuieli de achiziție a serviciilor de auditare intermediară/finală, financiară (conform reglementărilor naționale în domeniul financiar-contabil) și tehnică (din perspectiva corespondenței rezultatului aplicației de proiect cu aplicația de finanțare și obiectivele POC).
Cu ce te putem ajuta