Content marketing sau cum să-ți dezvolți afacerea

Cuprins

În zilele noastre, oricine din industria de business a auzit de content marketing. Însă atunci când a apărut, nimeni nu era 100% sigur ce presupune. Conceptul era nou, iar oamenii de afaceri erau nesiguri în legătură cu utilizarea acestuia în planul lor de business. Odată cu dezvoltarea tehnologiilor, a internetului și a rețelelor sociale, procesul de digitalizare al afacerilor a trecut de la ceva special la ceva necesar. Același scenariu este valabil și pentru partea de content marketing. Aproape fiecare business are strategia sa de marketing. Însă dacă tu nu ești sigur încă ce să încorporezi în a ta, continuă să citești articolul nostru.

Prin content marketing îți poți crește afacerea

Ce este acest content marketing

Pe scurt, content marketing reprezintă o strategie de marketing prin care creezi, postezi și distribui poze, videoclipuri, articole etc. relevante pentru brand-ul tău. Prin aceste acțiuni, atragi noi clienți și creezi notorietate afacerii tale. De menționat este însă că principalul scop, deși este de a asigura un ROI impresionant, adevăratul scop al acestui content marketing este de a-ți promova produsele sau serviciile. Acest lucru se face indirect, prin crearea unui conținut educativ, interesant și captivant. 

Trenduri pe care să nu le ratezi

Urmărind și analizând statisticile, există anumite tactici care sunt des folosite. Motivul? Au demonstrat o eficiență ridicată și rezultate pe măsură. Desigur că este foarte important să iei în calcul publicul țintă al afacerii tale și care sunt obiectivele pe care le ai în vedere. Însă îți sugerăm să încerci cel puțin unul din trendurile de mai jos. Sigur vei vedea rezultate satisfăcătoare!

  • UX îmbunătățit pe toate platformele

Experiența utilizatorului (pe scurt UX) pe site-ul tău este foarte importantă. Îl poate determina să cumpere sau să te recomande. Sau să treacă mai departe și să nu mai apeleze la tine. Este esențial să ai un website profesional, ușor de navigat și atrăgător. În plus, site-ul tău trebuie să fie optimizat pentru desktop, mobil sau tabletă. Mai mult de jumătate din populație intră pe site-uri de pe telefonul mobil. Astfel, este foarte important ca aceștia să fie plăcut impresionați în urma navigării acestuia. Poți încerca un design minimalist, animații, scrollytelling (să se deruleze o poveste în timp ce consumatorul dă scroll pe site), culori îndrăznețe sau videoclipuri scurte de prezentare.

  • User generated content

Folositor mai ales pentru social media, conținutul generat de publicul tău este vital. Organizează concursuri, extrageri, provoacă-ți audiența să se implice. UGC-ul este o tactică foarte bună pentru content marketing, având în vedere engagement-ul extraordinar pe care îl generează. Mai mult, brandul tău va beneficia de un element de autenticitate prin utilizarea conținutului de la consumatori.

  • Email marketing

Poate cea mai evidentă, dar deseori uitată tactică de content marketing. Prin utilizarea email marketingului, poți stabili o legătură directă cu clienții tăi. În plus, este o variantă ideală pentru strângerea datelor. Mai ales că în 2023 se va cam termina colectarea datelor de către terțe părți. A înțelege ce-și dorește consumatorul poate contribui la adaptarea strategiei de content marketing. De asemenea, poate crește loialitatea clienților față de brand.

  • Videoclipuri

Odată cu creșterea masivă a TikTok, video-urile scurte reprezintă una din cele mai eficiente forme de publicitate. Fie că e vorba TikTok în sine, Instagram Reels sau Facebook videos, oamenii preferă conținut video. Mai mult, videoclipurile scurte au un ROI mult mai bun față de alte formate de video. 76% din oamenii de afaceri care folosesc video în strategiile lor declară că îi ajută să-și atingă obiectivele mai mult decât oricare altă formă media. 

  • Software personalizat cu utilizare chatbots

În zilele noastre, oamenii caută experiențe autentice. Cumpără de la un brand dacă simt că valorile și misiunea sa corespund cu cele personale. Consumatorii vor să se simtă incluși. Să simtă că este ceva creat special pentru ei și că brandul ține cont de părerea lor. Implementarea unui software personalizat aduce cu sine creșterea vânzărilor și îmbunătățește experiența utilizatorilor pe site. De asemenea, folosirea unor chatbots pentru comunicarea directă cu clienții i-ar convinge de interesul acordat opiniilor și nevoilor lor.

Te-au ajutat aceste idei? Încă nu ești sigur de unde să începi? Intră pe 360design și cere o ofertă personalizată. Putem implementa în strategia ta de content marketing toate trendurile de mai sus. Nu mai sta pe gânduri!

Programează o întâlnire cu echipa

Completează formularul de mai jos și noi te vom contacta în cel mai scurt timp pentru a stabili o întalnire.