Explozia Cryptoart și Viitorul Interacțiunii cu Mediul Online

Arta, Blockchain-ul și Tururile virtuale sunt trei subiecte la modă în aceste zile. Ele evoluează rapid, independent dar și în strânsă colaborare. Când au fuzionat, au creat domeniul Cryptoart.

Ce presupun aceste domenii?

Aceste trei domenii nu par să aibă mult de-a face unul cu celălalt, nu?

Arta se axează pe generarea de valoare sub forma diferitelor exprimări artistice. Fie că un artist pictează, sculptează, scrie, creează muzică sau doar materiale digitale cu ajutorul unui computer (randări 3D, muzică, picturi etc.), el oferă inovație cuiva care dorește să dețină creația lor.

Blockchain (și tehnologiile Web3) se referă la schimbarea întregii infrastructuri a mediului online și a modului în care funcționează afacerile pe internet. Folosesc contracte inteligente pentru a facilita tranzacții și pentru a aproba diverși termeni și condiții, fără a fi nevoie de un avocat. Îți poți verifica identitatea, poți trimite bani, împrumuta bani, poți obține asigurări, etc.

Toate acestea fără a interacționa cu hârtii și birocrație.

Tururile Virtuale oferă o experiență captivantă a unui loc real într-un mediu online. Poți naviga liber printr-o clădire și poți interacționa cu obiectele expuse.

Turul virtual este folosit de Amazon pentru a crea valoare din atracțiile turistice într-o societate dominată de efectele COVID-19. Are aplicabilitate comercială ideală pentru dezvoltatori imobiliari sau arhitecți și pentru crearea unei experiențe de eCommerce grozave, cum face Valentino.

Dar cum se potrivesc toate acestea?

Recent, anul acesta, Blockchain și Arta s-au intersectat destul de puternic. Site-uri web, cum ar fi Nifty Gateway, SuperRare și Rarible utilizează tehnologii blockchain pentru a încorpora un NFT (token non-fungibil/non interschimbabil, adică o operă de artă) în blockchain. Aceste piese de artă se numesc cryptoart.

Cum?

Ei bine, este complicat și departe de scopul articolului nostru, dar The Verge are un articol minunat despre ele, citește-l aici.

Pe scurt, ceea ce fac aceste platforme este să preia o operă de artă trimisă, să o ruleze printr-o serie de algoritmi de pe blockchain și să o afișeze pe platforma lor.

Mai mult decât atât, fiecare operă de artă afișată este de fapt un simbol unic care nu poate fi tranzacționat în altul, dar poate fi cumpărat cu Ethereum (ETH).

Acest lucru permite unei opere de artă să fie pentru totdeauna pe blockchain și să aibă un istoric clar al proprietarilor și al achizițiilor care nu vor fi editate niciodată, deoarece este imposibil. De asemenea, înseamnă că artiștii își pot vinde lucrările în așa fel. Iar pentru fiecare vânzare din viitor a acelei piese de arta, va primi un comision, pentru totdeauna.

Da, nu pare a fi real … Te aud spunând.

Este un lucru real, iar artiștii și-au vândut lucrările cu până la 6,6 milioane de dolari pe piesa de artă doar în luna februarie 2021 folosind aceste platforme.

Vezi creșterea lor:

Bine, dar cum se încadrează tururile virtuale în acest ecosistem blockchain-cryptoart?

Știm deja că expozițiile virtuale au atras recent multă atenție. Artiștii își pot prezenta criptoarta într-un mediu virtual fără a fi nevoie de un spațiu propriu de închiriat. Facem acest lucru aici, la Panorender, și pentru artiști.

Din păcate, această tehnologie nu a fost implementată pe niciuna dintre aceste platforme, cel puțin nu încă.

Suntem aici pentru a ne exprima opinia cu privire la modul în care se poate face și de ce prezintă interes.

În primul rând, trebuie să recunoaștem că a cumpăra cryptoart nu înseamnă doar deținerea acestuia. Este vorba despre înțelegerea întregii viziuni a artistului asupra lumii prin expoziția lui și despre a rezona cu cel puțin o piesă de criptoartă pe care trebuie să o ai în posesia ta.

Aceasta este doar o experiență completă pe care un site web simplu care afișează criptoart la licitație, ca și cum ar fi o versiune mai plăcută vizual a eBay pe blockchain, pur și simplu nu o poate oferi.

Sau ar putea?
Da, s-ar putea. Dar cum?

PanoRender poate crea o astfel de experiență pentru astfel de site-uri web. Imaginați-vă că pagina / magazinul / expoziția fiecărui artist ar fi, în loc de o listă de poze, o experiență cu totul captivantă.

Imaginează-ți că intri în pagina lor și ești întâmpinat cu un mediu 3D asemănător unei expoziții, împărțită pe încăperi, unde lucrările sunt afișate strategic pe pereții acestor camere virtuale; literalmente.

La fel ca aceasta:

Bine, acum imaginează-ți că, în loc de niște simple fotografii, poți vedea orice format NFT, cum ar fi video, gif-uri, modele 3d, muzică, etc. Poți chiar să faci click pe ele pentru a le vedea mai bine, precum și pentru a le cumpăra cu ETH.

Ce înseamnă mișcarea cryptoart pentru artiști?

Artiștii vor avea pur și simplu un alt mod de a-și expune opera de artă (cryptoart) pe blockchain, spre deosebire de o galerie de artă obișnuită.

Fără taxe de închiriere, fără riscuri sau costuri de transport pentru lucrări de artă, fără costuri ascunse … practic nu există riscuri asociate cu afișarea lucrărilor lor într-o galerie obișnuită.

Ei vor trebui să plătească doar o mică taxă de publicare (care poate varia de la 0,1 USD la 100 USD, în funcție de platforma aleasă și de infrastructura pe care o folosește) și, eventual completează un formular pentru a fi acceptat pe platformele mai mari.

Cine cumpără aceste opere de artă scumpe?

De obicei, în lumea reală oamenii cu buzunare adânci achiziționează obiecte de artă, deoarece sunt articole valoroase unice.

Pe blockchain, oamenii care dețin cantități mari de „bani ai internetului” le cumpără. Acești oameni sunt cunoscuți în mod obișnuit ca balene (whales) și au în posesie zeci de milioane de dolari, dacă nu chiar sute (în criptomonede).

Ei consideră că a cumpăra de NFT-uri (opere de artă pe blockchain) este o altă investiție. Îl păstrează ca un obiect de colecție și poate îl vând celui mai bun ofertant dacă doresc acest lucru.

Concluzie

Blockchain și Arta sunt două domenii care aparent fac minuni împreună. Nimeni nu a văzut acest lucru ca o oportunitate până de curând. Iar acum piața este în plină expansiune.

Sunt sigur că tururile virtuale interactive vor intra în astfel de platforme de vânzare a criptoartei datorită valorii mari de piață pe care aceasta o are și datorită sumelor mari de criptomonede pe care publicul lor le deține.

Îți place ce facem? Nu ezita să ne contactezi sau să împărtășești acest articol cu ​​cineva pe care îl cunoști și care ar putea fi interesat.

Ești un reprezentant al uneia dintre aceste platforme? Ia legătura cu noi pentru a putea vedea cum am putea aduce viitorul mediilor digitale pe blockchain!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *