Ultimul an a fost influentat intens de investitiile facute pentru dezvoltarea tehnologiilor 3D, in mod deosebit in contextual unei piete de imobiliare care nu se astepta sa aiba vreo legatura cu acestea. Este devarat, trendul utilizarii tehnologiei 3D in arhitectura si design interior a ridicat un mare semn de intrebare in legatura cu alte oportunitati pe care le poate avea in domenii in care nu a fost inca aplicata. O prima directive in care lucrurile au inceput sa se miste este piata de imobiliare. Acum cativa ani, putini dintre noi se gandeau poate la felul in care vom ajunge sa cautam o locuinta noua pe Internet. Inca si mai putini se gandeau la felul in care vom vizita casa visurilor noastre, fara sa trebuiasca sa parasim biroul chiar.
Ideea de a crea o experienta 3D complete pare sa se mute din salile de spectacol si de cinema, in zona de comert si imobiliare. Si toata lumea pare sa fie incantata de asta. Agentii imobiliari sunt bucurosi sa primeasca mai putine telefoane de la clienti care au vazut déjà proprietatea si sunt gata sa ia o decizie, iar clientii apreciaza posibilitatea de a face un tur al casei ori de cate ori doresc, si poate chiar sa o arate rudelor si prietenilor, pentru a lua o decizie bine informata , cu care sa se simta mai confrtabil. Noua generatie de telefoane de tip smartphone si de terminale mobile sustine 100% acest nou trend. Sa ai o tableta sau un smartphone nu mai e un lucru iesit din comun. Prin urmare, navigatia este asigurata si facilitata in orice moment.
Dornici sa puna bazele noului trend, cativa giganti imobiliari s-au lansat intr-o serie de investitii menite sa ofere clientilor oportunitatea de a incheia un contract pe loc. In Palo Alto, Matteport este prima companie care incheie un contract cu gigantul imobiliar Redfin. Colaborarea are in vedere utilizarea unui tip de tehnologie ce este déjà folosit de cateva luni. Aceasta tehnologie foloseste scanere cu laser pentru a colecta informatii referitoare la spatial ce urmeaza sa fie redat. Aceste date aleatoare sunt apoi transformate in randari 3D extreme de elegante si chiar in tururi virtual menite sa vanda. Acest proiect a atras initial o investitie de 5.26 milioane de dolari.
NYC Developers si Even Nobu 57 sunt doar doua din francizele care folosesc tehnologia 3D pentru crearea tururilor virtuale
Crearea de imagini spectaculoase in scopuri de marketing al dezvoltatorilor imobiliari sau a unor restauranet in franciza se lanseaza ca un nou trend in New York, anul acesta. Drept exemplu, Nobu 57, faimosul restaurant de pe Strada West 57th a hotarat sa foloseasca un tur virtual pentru a raspunde intrebarilor pe care un client le-ar putea avea. Hiro Tahara, managerul general, poate oferi acum un raspuns rapid la intrebarea ‘Cum ar arata aceasta incapere daca am scoate mesele?’