[cs_content][cs_element_section _id=”1″ ][cs_element_layout_row _id=”2″ ][cs_element_layout_column _id=”3″ ][cs_text]
Lumea evoluează rapid și se pare că se îmbină cu tehnologia din ce în ce mai mult cu fiecare zi. Am văzut numeroasele minuni tehnologice care se întâmplă. Totuși, unul dintre cele mai în vogă subiecte este realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR).
O mulțime de companii importante și antreprenori din scena de tech pun accentul din ce în ce mai mult pe astfel de inovații. Alții recunosc că aceste tehnologii vor fi o parte uriașă a viitorului nostru apropiat. Vorbim de mai puțin de 5 ani până când devine mainstream, chiar mai devreme dacă luăm în considerare faptul că Apple dorește să lanseze niște ochelari inteligenți în 2021 sau 2022.
Consecințele pandemiei
De asemenea, viețile noastre, mai ales în ultimul an s-au derulat în casele noastre. N-am mai putut vizita muzee, merge la mall, în parc sau în alte locuri importante din punct de vedere social și cultural. Acest lucru a determinat oamenii să consume mai mult conținut online și să cumpere mai multe lucruri. Cu atât mai mult, având în vedere ajutoarele primite de cetățenii anumitor țări (Statele Unite, Regatul Unit al Marii Britanii) bani primiți de la guvern.
Făcând un pas înapoi, trebuie să realizăm că realitatea augmentată și cea virtuală vor deveni comune și în comerțul electronic în următorii ani.
Unele companii au investit deja în astfel de eforturi și nu vorbim de mici startup-uri din Sillicon Valley, ci giganții eCommerce Alibaba și Amazon.
Să aflăm ce plănuiesc.
Dar mai întâi…
Ce sunt realitatea virtuală și realitatea augmentată?
Source: “Consumers get first peek at alibaba’s Buy+ VR Store” Available at: https://www.alizila.com/consumers-get-first-peek-alibabas-buy-vr-store/
Acestea sunt două tehnologii care îți permit să vizualizezi și să interacționezi cu lumea într-un fel foarte diferit și interactiv, cu niște ochelari VR/AR sau un headset. La fel ca în filmele Sci-Fi și seriale precum “Black Mirror”.
Realitatea virtuală este despre a vedea tot ce nu este în fața ochilor tăi.
Realitatea virtuală într-un mediu imersiv vă poate duce peste tot, de la Luvru la Marele Zid Chinezesc doar prin utilizarea unui headset precum Oculus.
Îți permite să vizitezi muzee sau alte atracții. Să joci jocuri cu controllere specializate (incluse în pachet). Să accesezi site-uri web. Să creezi un avatar. Să vorbești cu alte persoane care utilizează această tehnologie.
Realitatea augmentată este ca și cum ai vedea realitatea cu lucruri extra.
Mediul de realitate augmentată este creat prin purtarea ochelarilor inteligenți care vor adăuga elemente interactive cu care să interacționezi.
Poți utiliza propriul smartphone pentru a descărca aplicații ce folosesc Realitatea Augmentată pentru diverse scopuri. De exemplu, măsurarea unei încăperi fără o ruletă, să joci o versiune diferită a Laser Tag cu prietenii. Să prinzi Pokemon (da, Pokemon Go de fapt Utilizează realitatea augmentată), să puneți diferite stickere sau filtre pe față (Snapchat, Instagram) și multe altele.
Cum se intersectează ecommerce cu realitatea augmentată și realitatea virtuală?
Source: “7 Best Augmented Reality Glasses You Need to Buy Now!” Available at https://justtotaltech.com/best-augmented-reality-glasses/
Sectorul e-commerce este unul dintre cele mai vizate pentru acest tip de aplicație, având cel mai mare potențial economic.
Despre ce e vorba?
Totul se bazează pe o viziune simplă. Imaginează-ți că faci o sesiune de cumpărături obișnuită prin mall. Vizitezi magazinele preferate, vezi câteva lucruri care îți plac și le cumperi. Deși poate părea real și natural, nu ai plecat niciodată din casă, poate că nici măcar din patul tău. Toate acestea datorită tehnologiei realității virtuale.
Cum utilizează Alibaba aceste tehnologii?
Toată lumea trebuie să fi auzit despre Alibaba. Este cel mai mare retailer din lume.
Acest gigant este, de asemenea, inovator. Încercând să încalce limitele industriei de retail, de afaceri și de comerț electronic, încearcă și să investească în noi companii tech care vor ajuta la îndeplinirea scopului lor de a face simplu să faci afaceri oriunde în lume. Ei fac tot posibilul pentru a permite companiilor să transforme modul în care comercializează, vinde și să-și îmbunătățească eficiența.
În ultimii 4 ani, au făcut 2 proiecte mari care utilizează tehnologia VR și AR pentru a atrage cumpărătorii. Ele sunt numite Buy+ (realitatea virtuală) și Taobao Buy (realitatea augmentată). Aceste proiecte au fost lansate acum 2, respectiv acum 4 ani.
Despre ce este Buy+?
Source: “Consumers get first peek at alibaba’s Buy+ VR Store” Available at: https://www.alizila.com/consumers-get-first-peek-alibabas-buy-vr-store/”
Buy+ le permite clienților să facă cumpărături într-o lume virtuală 360 printr-o cască VR. Ei pot cumpăra de la poșete la pantofi, la lenjerie și chiar să prezinte digital îmbrăcăminte și accesorii pe un podium. Clienții pot căuta apoi printr-o serie de caracteristici care includ detalii ale produsului și opțiunea de a adăuga sau cumpăra produse în magazin.
În demo-ul lor cu câțiva ani în urmă, au prezentat un mall virtual. Puteai să te plimbi, să intri în fiecare magazin și să interacționezi cu produsele aflate la vânzare.
Grupul Alibaba încă investește în această idee pe care doresc să o vadă mai des în viitor. În prezent, este încă în testarea beta și doar o mână de oameni o pot accesa. Nu au publicat o dată de lansare oficială.
Putem presupune doar că o vor lansa până în 2022-2023, ținând cont de evoluția unor astfel de căști VR de la sistemele fixe voluminoase la produse wireless plug and play.
Cum cumpără munca TaoBao?
Source: “Alibaba to Launch Taobao Buy, A New Mixed Reality Shopping Experience” Available at: https://pandaily.com/alibaba-to-launch-taobao-buy-a-new-mixed-reality-shopping-experience/
Celălalt proiect de vis este numit Taobao Buy și se concentrează pe tehnologia AR.
Cele mai recente software-uri de cumpărături ale ALIBABA combină fără probleme lumea reală cu grafică 3D. Rezultat arată ca ceva scos dintr-un film SF. Un cartier de cumpărături futurist de 300 de metri pătrați va fi creat pentru a aduce această experiență la viață.
În acest proiect cumpărătorii pot vizita orice magazin. Și, de fiecare dată când văd un produs, se pot concentra asupra acestuia, ceea ce va genera o hologramă interactivă a produsului.
Utilizatorii interacționează cu obiecte prin gesturi cu mâna. Experiența de cumpărături AR va da, de asemenea, cumpărătorilor acces la detalii, cum ar fi descrierile produsului, evaluările consumatorilor și comentariile printr-un afișaj digital.
Concluzie
Într-o astfel de civilizație avansată tehnologic, nu este de mirare că cele mai mari companii investesc foarte mult în metode avansate de interacțiune cu consumatorii din care pot obține venituri considerabile.
Există doar o singură problemă. Aceste companii au nevoie de gadget-uri avansate, cum ar fi Oculus 2, sau poate următoarea sa iterație. Sau ochelarii inteligenți Apple și ochelarii inteligenți de la Facebook pentru a intra în mainstream, astfel încât consumatorii să poată beneficia de toată valoarea oferită.
[/cs_text][/cs_element_layout_column][/cs_element_layout_row][/cs_element_section][/cs_content][cs_content_seo]Lumea evoluează rapid și se pare că se îmbină cu tehnologia din ce în ce mai mult cu fiecare zi. Am văzut numeroasele minuni tehnologice care se întâmplă, dar totuși, unul dintre cele mai în vogă subiecte este realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR).
O mulțime de companii importante și antreprenori din scena de tech pun accentul din ce în ce mai mult pe astfel de inovații, în timp ce alții recunosc că aceste tehnologii vor fi o parte uriașă a viitorului nostru apropiat; Vorbim de mai puțin de 5 ani până când devine mainstream, chiar mai devreme dacă luăm în considerare faptul că Apple dorește să lanseze niște ochelari inteligenți în 2021 sau 2022.
De asemenea, viețile noastre, mai ales în ultimul an s-au derulat în casele noastre. N-am mai putut vizita muzee, merge la mall, în parc sau în alte locuri importante din punct de vedere social și cultural. Acest lucru a determinat oamenii să consume mai mult conținut online și să cumpere mai multe lucruri. Cu atât mai mult, având în vedere ajutoarele primite de cetățenii anumitor țări (Statele Unite, Regatul Unit al Marii Britanii) bani primiți de la guvern.
Făcând un pas înapoi, trebuie să realizăm că realitatea augmentată și cea virtuală vor deveni comune și în comerțul electronic în următorii ani.
Unele companii au investit deja în astfel de eforturi și nu vorbim de mici startup-uri din Sillicon Valley, ci giganții eCommerce Alibaba și Amazon.
Să aflăm ce plănuiesc.
Dar mai întâi…
Ce sunt realitatea virtuală și realitatea augmentată?
Source: “Consumers get first peek at alibaba’s Buy+ VR Store” Available at: https://www.alizila.com/consumers-get-first-peek-alibabas-buy-vr-store/
Acestea sunt două tehnologii care îți permit să vizualizezi și să interacționezi cu lumea într-un fel foarte diferit și interactiv, cu niște ochelari VR/AR sau un headset. La fel ca în filmele Sci-Fi și seriale precum “Black Mirror”.
Realitatea virtuală este despre a vedea tot ce nu este în fața ochilor tăi.
Realitatea virtuală într-un mediu imersiv vă poate duce peste tot, de la Luvru la Marele Zid Chinezesc doar prin utilizarea unui headset precum Oculus.
Îți permite să vizitezi muzee sau alte atracții, să joci jocuri cu controllere specializate (incluse în pachet), să accesezi site-uri web, să creezi un avatar, să vorbești cu alte persoane care utilizează această tehnologie.
Realitatea augmentată este ca și cum ai vedea realitatea cu lucruri extra.
Mediul de realitate augmentată este creat prin purtarea ochelarilor inteligenți care vor adăuga elemente interactive cu care să interacționezi.
Poți utiliza propriul smartphone pentru a descărca aplicații ce folosesc Realitatea Augmentată pentru diverse scopuri, cum ar fi măsurarea unei încăperi fără o ruletă, să joci o versiune diferită a Laser Tag cu prietenii, să prinzi Pokemon (da, Pokemon Go de fapt Utilizează realitatea augmentată), să puneți diferite stickere sau filtre pe față (Snapchat, Instagram) și multe altele.
Cum se intersectează ecommerce cu realitatea augmentată și realitatea virtuală?
Source: “7 Best Augmented Reality Glasses You Need to Buy Now!” Available at https://justtotaltech.com/best-augmented-reality-glasses/
Sectorul e-commerce este unul dintre cele mai vizate pentru acest tip de aplicație, având cel mai mare potențial economic.
Despre ce e vorba?
Totul se bazează pe o viziune simplă. Imaginează-ți că faci o sesiune de cumpărături obișnuită prin mall. Vizitezi magazinele preferate, vezi câteva lucruri care îți plac și le cumperi. Deși poate părea real și natural, nu ai plecat niciodată din casă, poate că nici măcar din patul tău. Toate acestea datorită tehnologiei realității virtuale.
Cum utilizează Alibaba aceste tehnologii?
Toată lumea trebuie să fi auzit despre Alibaba doar este cel mai mare retailer din lume.
Acest gigant este, de asemenea, inovator, încercând să încalce limitele industriei de retail, de afaceri și de comerț electronic, precum și să investească în noi companii tech care vor ajuta la îndeplinirea scopului lor de a face simplu să faci afaceri oriunde în lume. Ei fac tot posibilul pentru a permite companiilor să transforme modul în care comercializează, vinde și să-și îmbunătățească eficiența.
În ultimii 4 ani, au făcut 2 proiecte mari care utilizează tehnologia VR și AR pentru a atrage cumpărătorii. Ele sunt numite Buy+ (realitatea virtuală) și Taobao Buy (realitatea augmentată). Aceste proiecte au fost lansate acum 2, respectiv acum 4 ani.
Despre ce este Buy+?
Source: “Consumers get first peek at alibaba’s Buy+ VR Store” Available at: https://www.alizila.com/consumers-get-first-peek-alibabas-buy-vr-store/”
Buy+ le permite clienților să facă cumpărături într-o lume virtuală 360 printr-o cască VR. Ei pot cumpăra de la poșete la pantofi, la lenjerie și chiar să prezinte digital îmbrăcăminte și accesorii pe un podium. Clienții pot căuta apoi printr-o serie de caracteristici care includ detalii ale produsului și opțiunea de a adăuga sau cumpăra produse în magazin.
În demo-ul lor cu câțiva ani în urmă, au prezentat un mall virtual unde ai putea să te plimbi, să intri în fiecare magazin și să interacționezi cu produsele aflate la vânzare.
Grupul Alibaba încă investește în această idee pe care doresc să o vadă mai des în viitor. În prezent, este încă în testarea beta și doar o mână de oameni o pot accesa. Nu au publicat o dată de lansare oficială.
Putem presupune doar că o vor lansa până în 2022-2023, ținând cont de evoluția unor astfel de căști VR de la sistemele fixe voluminoase la produse wireless plug and play.
Cum cumpără munca TaoBao?
Source: “Alibaba to Launch Taobao Buy, A New Mixed Reality Shopping Experience” Available at: https://pandaily.com/alibaba-to-launch-taobao-buy-a-new-mixed-reality-shopping-experience/
Celălalt proiect de vis este numit Taobao Buy și se concentrează pe tehnologia AR.
Cele mai recente software-uri de cumpărături ale ALIBABA combină fără probleme lumea reală cu grafică 3D, cu un rezultat care arată ca ceva scos dintr-un film SF. Un cartier de cumpărături futurist de 300 de metri pătrați va fi creat pentru a aduce această experiență la viață.
În acest proiect cumpărătorii pot vizita orice magazin și de fiecare dată când văd un produs, se pot concentra asupra acestuia, ceea ce va genera o hologramă interactivă a produsului.
Utilizatorii interacționează cu obiecte prin gesturi cu mâna. Experiența de cumpărături AR va da, de asemenea, cumpărătorilor acces la detalii, cum ar fi descrierile produsului, evaluările consumatorilor și comentariile printr-un afișaj digital.
Concluzie
Într-o astfel de civilizație avansată tehnologic, nu este de mirare că cele mai mari companii investesc foarte mult în metode avansate de interacțiune cu consumatorii din care pot obține venituri considerabile.
Există doar o singură problemă. Aceste companii au nevoie de gadget-uri avansate, cum ar fi Oculus 2, sau poate următoarea sa iterație și cum ar fi ochelarii inteligenți Apple și ochelarii inteligenți de la Facebook pentru a intra în mainstream, astfel încât consumatorii să poată beneficia de toată valoarea oferită.[/cs_content_seo]