Randarea 3D de produs

În ziua de astăzi cuvântul “randare” este întâlnit tot mai des, fie că este vorba de jocuri, programe sau arhitectură. Odată cu trecerea timpului suntem din ce în ce mai dependenți de capabilitățile de redare și vizualizare făcute cu ajutorul modelării și randării 3D, pentru a dezvolta noi proiecte. Datorită vizualizării 3D puteți studia în detaliu modelul obiectului, schimba design-ul acestuia sau crea imagini fotorealiste.

Pe scurt, randarea produselor se referă la utilizarea unor instrumente cu ajutorul cărora se pot crea imagini realiste care pot fi utilizate în marketing sau publicitate, pentru a prezenta un produs din diferite unghiuri.

Ce este randarea 3D?

În primul rând, prin termenul de “randare” se înțelege procesul de vizualizare sau de modelare a imaginilor cu ajutorul unui software, proces ce reprezintă digitalizarea a ceea ce o companie dorește să vândă. Este o reprezentare creată pe calculator a unui produs din viața reală ce poate fi cumpărat, vândut sau comercializat. Designerii trebuie să aibă capacitatea de a fi flexibili, însă, totodată să producă concepte reale. Randările trebuie să arate cât mai real.

Randarea 3D deseori folosită pentru demonstrații la diverse expoziții, prezentări și conferințe. Aceasta permite vizualizarea ideii de proiectare originală, viitorului proiect sau oricărui obiect care nu există încă.

Randarea 3D este, de asemenea, folosită:

  • în arhitectură
  • în anunțuri publicitare
  • în magazine online
  • în diferite ramuri ale industriei
  • în crearea de videoclipuri

Utilizări ale randării 3D:

  • În proiectare

Inginerii care lucrează împreună cu arhitecți și tehnicieni consideră că este mai ușor să dezvolte componente pe parcursul unor etape pentru a ști la ce să se aștepte de la produsul final. În general, aceste modele sunt realizate în scopuri estetice, realizarea și livrarea efectivă a produsului necesitând un timp mai scurt.

Acest mod de vizualizare permite arhitecțiilor să prezintă ideile și conceptele produselor prin schițare. Cu ajutorul acestui tip de randare, se crează o mai bună comunicare între arhitecți și clienți, permițând de asemenea o înțelegere mult mai rapidă a produsului. Schița trebuie să aibă o perspectivă bună pentru a crea imaginea unui produs cât mai real.

  • Randare bazată pe cloud

Randarea unui produs poate fi făcută și altfel în afară de utilizarea unui software de ultimă generație și anume, cu ajutorul unor platforme web care sunt perfecte pentru randare 3D și vizualizare 3D.

  • În publicitate

La fel ca arhitectul în timpul fazei de dezvoltare conceptuale, agenții de publicitate lucrează alături de cel care randează pentru a produce imagini ce arată consumatorilor imaginea cât mai reală a produsului. Tehnologia din ziua de astăzi oferă instrumentele necesare pentru a face un produs să arate în orice fel posibil. Deși prezentarea produsului în cel mai real mod posibil poate fi percepută de către clientul obișnuit ca fiind superficială, acest lucru este cel mai important în marketing și publicitate pentru a atrage clientul. Pe lângă faptul că randarea 3D dezvăluie scopul produsului, aceasta induce și un anume stil de viață la care se aspiră, convingând astfel clientul să încerce acel produs.   

Ce rezervă viitorul pentru vizualizarea 3D a produselor?

Imaginile și animațiile au devenit obiectul de bază pentru companiile care doresc să își dezvolte și să își vândă produsele în ziua de astăzi. Însă realitatea virtuală nu este deloc departe, astfel că firmele vor începe să producă conținut specific VR pentru a-și face publicitate și a-și promova produsele.

Etape ale randării 3D

Tehnologia de randare 3D este strâns legată de modelarea tridimensională, deoarece imaginea este construită într-un spațiu tridimensional bazat pe modelul 3D. Dacă nu este utilizat modelul 3D al unui produs și programele necesare pentru randare 3D, ci se realizează o imagine a produsului utilizând programe de editare obișnuite, atunci vizualizarea va fi una bidimensională.

Pentru realizarea unei vizualizări 3D a obiectului se execută următorii pași:

  • crearea modelului 3D al obiectului
  • realizarea mediului din jurul obiectului
  • texturarea
  • setarea luminii adecvate
  • alegerea unui unghi potrivit
  • ajustarea efectelor
  • randarea 3D

Dezvoltarea tehnologiei de randare 3D și vizualizare a produselor a simplificat mult prezentarea produselor în prezent. Astfel cu cât arată și este mai bine prezentat produsul, cu atât clientul este mai atras să îl încerce.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *