Tururi virtuale sau cum să-ți crești cifra de afaceri

Cuprins

În zilele noastre, conceptul de tururi virtuale nu e nou. Din ce în ce mai multe afaceri s-au aventurat în lumea digitală. Migrarea în online reprezintă o mișcare înțeleaptă. Mai ales având în vedere ritmul rapid de dezvoltare al lumii, precum și direcția în care ne îndreptăm. Astfel, un tur virtual poate fi un atuu considerabil pentru afacerea ta. Dacă vrei să înțelegi cât de mult te poate ajuta un astfel de tur în creșterea business-ului tău, citește mai departe articolul nostru.

Tururi virtuale: ce sunt și cu ce ne ajută

A accesa orice spațiu din lume din propria casă. A vedea fiecare detaliu fără a fi nevoit să te deplasezi. Cam asta reprezintă aceste tururi virtuale. În esență, prin realizarea unor tururi virtuale, le poți oferi clienților tăi o vedere asupra spațiului sau obiectelor de prezentat. Dacă activezi în domeniul HoReCa sau în piața imobiliară, un tur virtual ar putea fi metoda prin care îți poți aduce afacerea la un nivel mult mai înalt. Aceste tururi virtuale sunt realizate în general prin multiple fotografii panoramice puse cap la cap. 

Un tur virtual reprezintă o vizită simulată într-o locație existentă din lumea reală. Un astfel de tur poate avea muzică, hărți cu planuri ale etajelor sau ale clădirii, chiar și diferite efecte sonore. Toate aceste facilități pentru a crea o experiență de neuitat utilizatorului.

Sună interesant, nu?

Potrivit cercetărilor, aceste tururi virtuale pot crește foarte mult vânzările afacerii tale. 67% dintre oameni doresc să vadă mai multe companii care adoptă acest traseu și își promovează locația sau produsele în moduri interactive și distractive. Pe măsură ce companiile caută noi metode pentru a rămâne competitive, consumatorii caută doar o experiență plăcută și o interacțiune ușoară cu brandul.

Mai mult, piața este suprasaturată în multe domenii. Astfel, a devenit din ce în ce mai dificil pentru proprietarii de afaceri să se diferențieze de restul. Utilizând un tur virtual pe site-ul tău, le arăți clienților 2 lucruri importante:

  • Vrei să le oferi cele mai bune servicii și cea mai plăcută experiență posibilă
  • Ești interesat să fii la curent cu cele mai recente tendințe și nu te ferești de soluții noi și inovatoare

Se poate observa că a avea tururi virtuale vine cu o mulțime de avantaje. Dar, în ciuda tuturor acestor lucruri, nu toată lumea le folosește. Există încă unele concepții greșite despre realitatea virtuală și despre utilizarea tururilor virtuale ca strategie de publicitate. Aceste idei se concentrează în principal pe modul în care tururile virtuale sunt extrem de scumpe, intruzive sau nu sunt suficient de interactive. Să le luăm pe rând și să prezentăm ce pot conține aceste tururi virtuale.

Tururi virtuale: adevărat vs fals

În primul rând, tururile virtuale costă puțin mai mult decât o ședință foto obișnuită a spațiului. Dar, destul de interesant, costă mai puțin decât un videoclip promoțional. În plus, se spune că rentabilitatea investiției după utilizarea unui tur virtual este la mai puțin de 4 săptămâni de la investiție. Prin urmare, se dovedește a fi o metodă demnă de a obține un profit mai mare și de a atrage noi clienți potențiali.

Intruzive sau nu?

În al doilea rând, ideea de bază a internetului poate implica unele riscuri de confidențialitate. Dar asta nu înseamnă că un tur virtual este mai dăunător decât un site web obișnuit. În plus, orice afacere este interesată să ofere clienților săi cele mai bune servicii posibile. Astfel, în realizarea unui tur virtual se iau toate măsurile de precauție necesare pentru a evita fotografierea oricăror chipuri, documente, fotografii sau scrisori personale. Procedând astfel, confidențialitatea clienților tăi este păstrată. Și, chiar dacă, printr-o oarecare scăpare, un detaliu personal ar putea apărea totuși în tur, se poate scoate în post-procesare.

Interactive și interesante

Am menționat mai devreme cum unii ar putea crede că tururile virtuale nu sunt interactive. Desigur, asta depinde de compania care creează turul în sine. Însă, de cele mai multe ori, tururile virtuale sunt foarte interactive. Le poți personaliza după cum vrei. Desigur, principalele caracteristici ale locației vor fi păstrate, deoarece trebuie să oferi o reprezentare exactă pentru clienții tăi. Dar asta nu înseamnă că nu poți adăuga în plus alte elemente interactive sau utile. Plus, dacă  vrei să schimbi un element care a fost adăugat în tur, trebuie doar să întrebi și se poate face cu ușurință; tehnologia a parcurs un drum lung.

Tururile virtuale pe care le creăm pot fi accesate de pe orice dispozitiv, telefon, laptop, desktop și chiar ochelari VR. Obține o experiență imersivă pentru tine și clienții tăi.

Creați ceva de reținut: un tur virtual pentru generațiile viitoare

Am menționat anterior că un tur virtual se poate face cu mai multe fotografii panoramice sau randări 3D. Ambele moduri îți vor crește cu siguranță veniturile. Același lucru se va întâmpla cu baza de consumatori (ca să nu mai vorbim de loialitatea acestora). Statisticile arată că până și creșterea ta organică pe Google se va îmbunătăți, deoarece tururile virtuale influențează o căutare organică de 16% în comparație cu companiile care nu au tururi virtuale. Și ce înseamnă o poziție superioară în căutările Google? O șansă mai mare pentru clienții potențiali de a-ți alege afacerea în detrimentul altora. Mai mult, pentru industria imobiliară, a avea un tur virtual al proprietăților listate reprezintă un diferențiator uimitor față de publicul tău. De asemenea, este un factor de decizie major pentru mulți oameni, deoarece 75% dintre cumpărători sunt mai înclinați să cumpere o proprietate care are un astfel de tur virtual în comparație cu alte proprietăți care nu au.

Cum te putem ajuta

De asemenea, după cum am menționat mai sus, un tur virtual poate avea un număr mare de elemente adăugate. În funcție de preferințele tale, putem adăuga:

  • Muzică pentru a oferi clienților tăi o experiență inedită (și o poți adapta așa cum vrei: un tempo mai optimist pentru a degaja energie tânără, piese clasice pentru a accentua aspectul elegant al proprietății tale, playlistul tău propriu dacă vrei ca proprietatea să reprezinte atmosfera ta casual etc.)

  • Hotspot-uri cu informații despre orice obiect, produs sau material este vizibil în tur (subliniază anumite caracteristici ale locației tale care te diferențiază de restul, oferă mai multe informații sau povestea locației, anumite elemente etc.)

  • Linkuri sociale, cum ar fi Instagram, Facebook, Linkedin sau YouTube (păstrează legătura cu clienții tăi prin intermediul rețelelor sociale, pentru a-i actualiza mai rapid despre noile funcții sau oferte)

  • Videoclipuri înăuntrul tururilor virtuale
  • Customizări în timp real de culori, un fel de configurator online

Vrei să profiți și tu de toate avantajele unor tururi virtuale? Intră pe 360design.ro și cere o ofertă personalizată. Oferim soluții interactive și profitabile încă din 2008. Dacă vrei să și vezi unul din proiectele noastre, vizionează turul realizat de noi pentru Muzeul Sportului din București.

Programează o întâlnire cu echipa

Completează formularul de mai jos și noi te vom contacta în cel mai scurt timp pentru a stabili o întalnire.