Randări 3D

Randarea 3D este mult mai mult decât o parte a artei plastice, ea poate fi considerată o evoluție tehnologică ce generează inovație, conexiune și gândire relativă.

Ce sunt aceste randări 3D? Ei bine, pentru a ne exprima cât mai simplu și clar, randarea 3D este o reprezentare bidimensională a unui model de tip wireframe. Aceasta are proprietăți cum ar fi textura, culoarea sau materialul. Vedem randări 3D în fiecare zi, însă foarte probabil nu ne dăm seama ce sunt ele de fapt. De exemplu, marea majoritate a anunțurilor publicitare sunt realizate cu ajutorul randării 3D. De asemenea, multe dintre lucrările digitale pe care le vedem în mediul digital sunt realizate cu ajutorul randării 3D.

Pentru a crea o vizualizare de tip 3D se parcurg următoarele etape: modelarea și randarea.

Orice randare începe ca un model 3D, model ce este reprezentat de o serie de forme geometrice care formează un spațiu tridimensional. Aceste forme geometrice sunt baza oricărui model 3D digital și sunt manipulate și create cu ajutorul unor software-uri cum ar fi 3DStudio Max, Rhinoceros 3D sau Google SketchUp.

Pe lângă programele de modelare și randare există și software-uri post-producție. De exemplu Photoshop, care conferă produsului final o notă estetică pentru ca randarea să pară cât mai fotorealistă.

După cum am menționat mai devreme, randarea 3D se compune din modelare și randare.

Cel mai puternic și de asemenea cel mai greu de folosit program de modelare 3D îl reprezintă Maya. Este o aplicație complexă realizată de Autodesk și este folosită în general de către studiourile de animație sau de producătorii de jocuri video. Aplicația Maya are cel mai vast set de instrumente.

Rhinoceros 3D este cel mai popular program în ceea ce îi privește pe arhitecți și pe designeri. Această aplicație oferă o gamă de instrumente mult mai diferită și mai accesibilă față de Maya. O alternativă pentru Rhinoceros, care este de asemenea și gratuită, este SketchUp, distribuită de Google. Acest modelator este cel mai prietenos de pe piață și începe să fie din ce în ce mai popular printre arhitecți.

Arhitectură și Design

Arhitecții și designerii au nevoie să utilizeze cele mai avansate seturi de instrumente tehnologice pentru a putea livra produsul dorit. Aceștia se bazează pe acele randări 3D pentru a-și arăta capacitatea de a crea și rodul imaginației lor.

Putem spune că randarea 3D este cel mai bun prieten al unul arhitect, deoarece oferă posibilitatea de a arăta ceva ce în cuvinte ar fi greu de descris.

Pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește, studiourile de arhitectură au început să implementeze realitatea virtuală în obiectul lor de muncă. Astfel se îmbunătățește abilitatea unui arhitect de a-și prezenta munca clienților sau constructorilor.

Realitatea virtuală și randarea 3D

Până acum am discutat despre randarea 3D sub forma unor imagini sau a unor animații predefinite. Acestea sunt create de ingineri și de artiști, care sunt randate pentru a obține produsul final. Randarea în timp real poate fi reprezentată de memoria oricărei aplicații software care rulează într-un moment. Această tehnologie, care s-a dezvoltat în paralel de la inventarea graficii 3D a computerului, reprezintă cheia revoluției virtuale. Arhitecții au început să folosească realitatea virtuală pentru a arăta clienților tururile virtuale ale ideilor lor neconstruite. În acest fel, oamenii pot înțelege mai bine anumiți termeni pe care într-un alt mod nu ar fi reușit sa îi înțeleagă.

Astfel, putem spune că pe măsură ce realitatea virtuală devine din ce în ce mai importantă, avansarea și implementarea tehnologiei de randare 3D este mai puțin complicată.

În prezent, realitatea virtuală poate menține ocupată randarea 3D. Însă în viitor computerele vor deveni mai rapide, procesoarele mai mici și din ce în ce mai mulți oameni vor avea acces la randare 3D.

Randarea 3D este procesul de a produce imagini bazate pe date tridimensionale stocate într-un computer. Randarea 3D reprezintă un proces creativ similar fotografiei sau cinematografiei. Spre deosebire de fotografie, de exemplu, scena fotografiată este imaginară, iar tot ce apare într-o randare 3D trebuie să fie creat sau recreat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *