Realitatea augmentata

Realitatea augmentata si turismul- un cuplu perfect

Cea mai spectaculoasa pereche pe care turismul ar fi putut sa o faca vreodata este cea cu realitatea augmentata. De fapt, turismul era una din putinele industrii in care prezenta tehnologiei nu a jucat un rol principal. Pana acum.

Majoritatea turistilor isi fac azi documentarea asupra locului pe care doresc sa il viziteze, online. Rezervaile sunt de asemenea facute cu ajutorul unor platforme online, iar cazarea la receptia hotelului este facilitata si ea de bazele de date cu clienti, pe care hotelurile le tin. Cu toate aceste, procesul propriu zis de consum al serviciului oferit nu se realiza prin mijloace tehnologizate, asa cum se intampla azi. Turistii isi petreceau vacanta deconectati, fara vreun telefon prin apropiere, relaxandu-se pe o plaja pustie, pe puntea unei nave de croaziera sau explorand un oras necunoscut, cu harta turistica in mana.

Realitatea augmentata acasa

In ultima perioada insa, turismul a inceput sa primeasca o serie de actualizari spectaculoase si extrem de utile. Rezervarea camerei de hotel poate fi facuta online, simplu si rapid, fara prea multa bataie de cap, dupa ce ai ales hotelul favorit uitandu-te la tururile virtuale puse la dispozitia ta. Poti de asemenea sa alegi sa vizualzezi un tur virtual pentru locul pe care urmeaza sa il vizitezi. Fie ca este vorba despre un muzeu, o plaja cu nisipuri albe sau un oras, inainte de a face primul pas catre acest loc, ai posibilitatea de a-l vedea online. Turul virtual iti permite sa vezi cu ochii tai un loc mult visat, fara sa iesi macar din casa. Ai posibilitatea de a face acest lucru oricand, de oriunde si fara sa fie nevoie de vreun fel de pregatiri speciale. Informatia pe care o primesti e uneori similara citirii unei carti sau urmaririi unui film, pe aceeasi tema. Unde mai pui ca poti face asta, indferent de vreme si netulburat de nimeni, chiar de la tine de acasa!

Da, lumea turismului se schimba incet, incet.Mai multe orase de pe glob ofera acum tururi virtuale si chiar mai mult. Paris, Seville sau Amsterdam, sunt deja pe harta tururilor virtuale. Si acestea sunt primele doar. Astfel poti sa alegi sa primesti ceva mai mult decat clasicul tur ghidat, de un ghid turistic. Pentru turistii mai tineri, acest tip de ghidaj are deja prea multe in comun cu o lectie de la scoala, asa ca versiunea virtuala poate fi mult mai atractiva.

Turismul augmentat virtual – viitorul turismului?

Se pare ca acesta este insa doar inceputul. Anumite aspecte ce tin de realitatea virtuala augmentata sunt inca in plina dezvoltare. Unele posibile directii pe care aceasta dezvoltare le poate lua include transformari ce tin de domeniul jocurilor pe calculator si utilizarea specifica a realitatii virtuale pentru a obtine mai multe informatii. In viitorul mai putin apropiat, anumite instrumente ca Wiki AR si Google Glass vor marca cu siguranta incorporarea dezvoltarilor tehnologice in industria turismului.

Daca popularitatea realitatatii virtuale augmentate continua sa creasca, turismul va intampina cu siguranta noi aplicatii, construite special pentru acesta. Realitatea augmentata, ca unelta de marketing si vanzari este la fel de utila in industria turismului ca in oricare alta industrie destinata unor consumatori finali. Dar vor adopta acestia noua tehnologie, oare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *