Recentele investitii facute de compania care gestioneaza serviciul de uploadare cunoscut sub numele de YouTube, par a fi menite sa deschida drumul unui nou tip de vizualizare in online – vizualizarea 360 de grade. Acest tip de vizualizare permite celui care o face sa priveasca imaginea ca si cand ar vedea-o din mai multe unghiuri. Acesasta upgradare ar putea transforma gigantul YouTube in cel mai important furnizor al unei platforme multimedia, ce integreaza vizualizare 360 in online. Si intr-o lume in care realitatea virtuala (VR) a cucerit deja cele mai importante redute ale industriilor de divertisment, industria jocurilor pe calculator si multe altele, cine altcineva ar putea face o treaba mai buna decat YouTube?
Zvonurile au pornit atunci cand The Verge a citat unul din purtatorii de cuvant ai platformei media: “ Ti-ai dorit vreodata sa ai o perspectiva de 360 de grade pentru a vedea tot ce se petrece intr-un video? De aceea lucram acum la integrarea acestuitip de vizualizare in cadrul platformei noastre.”
Cum nici o alta declaratie nu a mai fost facuta publica de atunci fanii realitatii virtuale (VR)se intreaba deja daca YouTube va include de asemenea baza pentru utilizarea unui dispozitiv de vizualizare, de asemenea. Cel mai recent upgrade facut de YouTube in Octombrie, anul trecut, largirea benzii pana la 60Hz, pare sa confirme aceste asteptari. Specialistii in domeniu sustin ca banda de 60Hz este conditia minima a unei vizualizari care sa nu confere senzatie de greata, pentru o experienta VR unica.
Viitorul Youtube al realitatii virtuale (VR)
Alte decizii mai recent luate de YouTube par sa sustina aceste zvonuri. Este si cazul parteneriatului incheiat cu Giroptic 360 camera. Aceasta se pare ca va fi prima camera 360 de grade sustinuta in mod oficial de gigantul media.
Cum sunt multi alti investitori pe piata ce s-au declarat interesati de aceasta directie de dezvoltare, competitia va aparea cu siguranta. Littlstar, Samsung – cu al sau Milk VR, Vyuu si Vcemo lucreaza fiecare la testarea sau dezvoltarea incipienta a unor programe similare.
Oricum ar fi insa, popularitatea Youtube in randul publicului larg va face o mare diferenta. Videoclipurile online sunt asociate foarte puternic cu imaginea YouTube, inca de la inceputurile video streamingului. Ramane de vazut care va fi atitudinea gigantului in campania ce va promova acest nou serviciu. E loc intotdeauna de surprize!