A avea realitate virtuala in film poate reprezenta un atu. Sau poate da fanii inapo de a vizionare. Insa un director a hotarat sa incerce.
Filmul, asemeni cartii, prezinta povestea lui Cheryl Strayed de-a lungul calatoriei sale singuratice pe ruta Pacific Crest. Fanii cartii pot petrece acum cateva minute bune, imersati in salbaticia ce o inconjoara pe protagonista, interpretata de Reese Whiterspoon, de pe orice smartphone.
Wild—The Experience si scenele de realitate virtuala in film
Povestea femeii care a strabatut pe jos o mie sase sute de kilometrii. Doar pentru a trece peste durerea provocata de moartea mamei sale. Care mai apoi a si scris o carte despre asta. Ecranizarea a fost facuta de 20th Century Fox. Filmul include secvente de realitate virtuala in care o simpla intoarcere a capului este suficienta pentru a descoperi asta. Este o ilustrare a felului in care poti sa oferi publicului oportunitatea de a participa si de a descoperi realitatea virtuala. Asta fara a pune presiune si fara a conditiona in vreun fel. Alegerea de a participa ii apartine in totalitate spectatorului.
Intalnirea spectatorului cu doamna Strayed care isi poarta rucsacul urias prin padure este una speciala. Momentul in care personajul interpretat de Reese Whiterspoon priveste in directia in care pare ca se afla ceva. Spectatorul isi intoarce privirea, peste umarul sau. Descopera ca mama ei sade pe una din pietrele din fata ei. Totul dureaza doar 3 minute si acopera un unghi de 360 de grade.
O experienta nemaintalnita
“Este vorba de intimitate,” marturiseste Félix Lajeunesse, unul dintre regizorii ce au coordonat scenele de realtate virtuala din film . Impreuna cu partenerul sau de afaceri, Paul Raphael, acesta a hotarat sa nu foloseasca efecte generate de computer, in aceasta parte a filmului.
Pana acum, cele mai reusite secvente de realitate virtuala apar in reclame sau campanii publicitare ale marilor corporatii, deoarece acestea au o mare putere financiara ce le permite astfel de investitii acum. Dar asta s-ar putea schimba. YouTube a adaugat de curand suport tehnic pentru clipuri de 360 de grade. In plus, multe alte companii au inceput sa dezvolte tot felul de produse si aplicatii in care realitatea virtuala joaca un rol important.
20th Century Fox redefineste limitele industriei de divertisment, cu aceasta ocazie. Scenele de realitate virtuala din film au fost realizate cu ajutorul Fox Innovation Lab si al softurilor Oculus. Efortul lui Felix&Paul este in acest moment sustinut de cei de la 20th Century Fox. Insa interesul exista si va creste in urmatoarea perioada. O colaborare intre The Verge si Fox pare din ce in ce mai posibila.